SAHABAT PEMBACA! =)

Sunday, April 15, 2012

BUKA LEMBARAN BARU :)

Selawat dan senandung selawat ana titipkan buatmu, wahai Kekasih Allah, Rasulullah s.a.w. :)
Allahumma Sholli 'ala Sayyidina Muhammad! :)

Suatu ketika dahulu ana duduk, berdiri dan berjalan seiring dengan mereka. Perjalanan bersama mereka yang mengukir suka duka memori berjuang memakmurkan bumi Allah ini dengan rasa cinta dan rindu kepada Rasulullah s.a.w. iaitu tugas yang WAJIB dilaksanakan oleh semua makhluk yang bernama manusia. Ana menyukuri ni'mat itu walaupun sepanjang jalannya ada saja ujian yang hampir mematahkan tangkai hati. Namun, semalam semuanya bagaikan berseri-seri. :)

Dan semalam suatu pengalaman yang menyaksikan bukan sahaja air mata kami yang menitiskan, tetapi juga ada hati-hati yang melihat dan menangis. Namun, ana percaya perancangan Allah itu lebih Maha Hebat. Baik buruk perancangan manusia semuanya dalam genggaman Allah. Maka, marilah kita meredhai ke mana arah jalan hati kita ini Allah letakkan. Jangan ditanam sifat memiliki kerana sifat itu hanyalah milik Dia.

Tahniah dan Takziah kepada saf kepimpinan PERKEPIS sesi 2012/2013. :) Dan buat yang sudah dimantankan seperti ana ini, ayuhlah teruskan perjuangan dakwah Rasulullah s.a.w. Perjuangan itu tidak harus berhenti malah harus bersambut. Semoga semuanya dalam jagaan, rahmat dan kasih sayang Allah s..w.t. Ayuh kita buka lembaran baru. Segala yang baik kita teruskan berbuat baik. Dan segala yang tidak baik kita kunci di dalam dewan muktamar semalam. LOCKED! :) Jom berlapang dada dan berjiwa besar lagi bebas.! Padam kebencian terhadap makhluk dengan memikirkan jutaan kecintaan terhadap Pencipta makhluk! :)

Ingin berkongsi kisah yang diceritakan oleh al-Habib 'Ali al-Jufri bahawasanya Al Imam al Jalil 'Alim Quraisy Muhammad ibn Idris al Syafi'i Radiyallahu 'anhu dicaci oleh seseorang. Lalu al Imam Syafi'i Radiyallahu 'anhu berkata: 

"Orang jahil mencaciku dengan buruk, aku enggan menjawabnya. Ia bertambah hina dengan cacian dan aku bertambah mulia dengan diamku umpama kayu gaharu yang disentuh api. Seseorang akan nampak lebih mulia bila tidak membalas cacian dengan cacian."





Setelah 7 tahun berada di madrasah ini, seikhlas hati ana ingin melafazkan Uhibbukum fillah! Allahumma Sholli 'ala Sayyidina Muhammad! :)



No comments: