SAHABAT PEMBACA! =)

Thursday, August 18, 2011

BILA AKU YANG MEMIMPIN


Bila aku yang memimpin,
Ku tahu bukan engkau yang memilih,
Bila aku yang memimpin,
Ku lihat seisi dunia,
Ku tahu DIA yang memilih...

Bila aku yang memimpin,
Ku tahu selautan lemahku,
Bila aku yang memimpin,
Ku lihat seisi dunia,
Ku tahu kubawa risalah Rasulku...

Bila aku yang memimpin,
Ku datang dengan segala kekuatan,
Bila aku yang memimpin,
Ku lihat seisi dunia,
Ku tahu jatuh bangun itu milik Tuhan...

Bila aku yang memimpin,
Ku tahu ini ujian jiwa,
Bila aku yang memimpin,
Ku lihat seisi dunia,
Ku tahu jiwa nafsu sedang diajar...

Bila aku yang memimpin,
Ku bawa bekalan hamba bersama,
Bila aku yang memimpin,
Ku lihat seisi dunia,
Ku yakin aku akan pulang ke sana...

...:: Inilah aku yang memimpin ::....

-Jumaat, 19 Ramadhan 1432H, 7.42pagi, Kuching-

No comments: