SAHABAT PEMBACA! =)

Wednesday, October 27, 2010

SE"HARU-BIRU" HARI INI

~~BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM~~

27 Oktober 2010, aku melalui hari yang mendebarkan. Tersumbat di telingaku tika ini ialah lagu "SEBIRU HARI INI". Pandai2 jer aku ubah tajuknya menjadi tajuk entri ini. SE"HARU-BIRU" HARI INI... hohoho

Hari ini aku telah menyelesaikan agenda paling mendebarkan iaitu pembentangan Projek Tahun Akhir atau dalam istilah kami di UIA ni Final Year Project (FYP) =p Sesungguhnya terus-terang aku katakan, aku kurang berpuas hati pabila menjawab soalan penilai. Balik dari pembentangan, hati memberontak. Degupan jantung laju jer. Dahi berkerut2. Dan minda terkenang2 detik2 yang dihadapi di bilik pembentangan. Dan dalam keadaan begini, aku memilih untuk diam memanjang.

Diam-diam aku ni, gelora perasaan dalam kondisi "tarik-menarik". Sebelah hati ingin marah2 saja. Ingin saja dilontarkan keluar. Dan, sebelah hati memujuk2. Memilih untuk beralah dan melepaskan apa yang sudah pergi dengan redha.

Tatkala itu, teringat sebelum pembentangan tadi, aku menadah tangan, berdoa kepada Ilahi. Sesungguhnya aku telah berusaha dan melakukan persiapan dan penghadaman semampu aku, MAKA AKU BERTAWAKKAL KEPADAMU, YA ALLAH~~~

Akhirnya, aku melakukan terapi ke atas diri sendiri untuk meredakan gelojak jiwa. Sampai2 jer bilik, solat Asar....lalu merenung sejadah. Pastu, naik atas katil dan "menguburkan" diri dengan segala bantal, selimut dan comforter yang ada....buat2 tidoq, pusing kiri, pusing kanan...selama 1 jam...

Selama itulah, aqal mula berbicara:

KALAU SUDAH TAWAKKAL, TIDAK HARUS BEGINI.
LEPASKANLAH...
ITULAH YANG TERBAIK YANG KAMU SUDAH LAKUKAN.
YA, KAMU MERANCANG,
SEBAIK2 PERANCANGAN MILIK SIAPA???
SEGALANYA MILIK ALLAH =)
LEPASKANLAH...BIARKAN IA PERGI.
JADIKAN IA PENGALAMAN UNTUK PELAJARAN SEPANJANG HIDUP.

Ya, baeklah....lagipun bukannya kerana satu soalan itu hancur perancangan hidup! Haishhhh...silalah rasional dan waras! >_< :: Terima kasih kepada kawan2 yang melepak tadi. Lame dah tak melepak. Perbualan sampai pecah perut jadi ironi plak yer. (ironi ke? haha) Kepada KAMU, ya KAMU, bersabarlah dan semoga ALLAH bantu kamu juga. Nah, hadiah buat kawan2 lepak sekalian. Kalo datang musim tensyen, sila jemput untuk melepak lagi...::

*terbukak plak crita kat matrik ye* hahaha*



Coretan HIKAYAT BUNGA di: www.raufasufrina87.blogspot.com

1 comment:

bahiyah al-qudri said...

buat aku tersenyum tengok gambar tu...(^___^)

zaman ceria kat matrik