SAHABAT PEMBACA! =)

Thursday, September 30, 2010

DOA YANG TERSIMPAN

Bismillahirrahmannirrahim...

Sangat rindu untuk menulis. Hari ini puasa sunat 6 hari diteruskan. Esok hari yang terakhir, insyaALLAH.

Hmm...sesuatu yang telah berlaku sebelum saya bercuti Hari Raya menyebabkan diri saya dan hati saya ini ingin beredar dengan harapan ia boleh yang lupakan buat seketika. Nekad!

Dan, berakhir cuti Hari Raya saya kembali ke kampus dan perkara itu datang menjengah. Mengambil keputusan untuk mendiamkan diri, tetapi saya bimbang ia disalaherti.

Maka, saya bermohon pada Tuhan.
Saya memohon agar hati saya ini terus dijaga tanpa saya ambil terlalu banyak peduli tentang perkara itu.
Saya memohon agar hati saya ini memandangnya sebagai satu kebaikan yang ingin Allah beri kepada saya.
Saya memohon lagi agar hati saya ini memandangnya sebagai satu kebaikan yang Allah berikan dalam kehidupan orang lain.
Saya memohon agar hati ini bersangka baik atas perencanaanNya ke atas diri saya dan juga orang lain.

Doa ini saya simpan agar hati saya ini terjaga.
Doa ini saya lafazkan agar saya tidak menyakiti orang lain.
Doa ini akan terus saya doakan kerana saya mengharap Redha dari Tuhan saya.

p/s:
Dia sedang mencari KETENANGAN.
Saya mengharap dia menjumpai ketenangan yang dicarinya itu.

“Dialah Tuhan yang menurunkan ketenangan ke dalam hati orang yang beriman, supaya keimanan mereka makin bertambah daripada keimanan yang telah ada. Kepunyaan Allah tentang langit dan bumi, dan Allah itu Maha Tahu dan Bijaksana.” Al Fath: 4

No comments: