SAHABAT PEMBACA! =)

Saturday, September 4, 2010

CUTI RAYA (n_n)Y

Alhamdulillah....saya selamat tiba di teratak yang dahulunya diberi nama "SRI MAGHFIRAH". Itulah baiti...rumah yang ada lukisan. Lukisan itu berusia 20 tahun...dan kami sekeluarga menyayanginya.

Melangkah keluar dari kampus UIAM Gombak kelmarin menghadirkan rasa berat di hati. Ramadhan kali ini aku rasakan lain dari tahun2 yang lepas. Mungkin sebab itulah ada rasa hiba meninggalkan daerah Gombak dan sekitarnya. Ada sesuatu yang berharga, sukar diungkap dengan kata2. Semoga yang kutinggalkan buat seketika itu ada hasanah di sebaliknya.

Ramadhan...berbaki 4 hari lagi. Aku ingin memanfaatkan sebaik2nya. Ilmu dari guru2ku di sana harus kuamalkan sekarang. Inilah lapangan sebenar yang tersedia buatku...aku ingin terus istiqomah sepertimana aku di kampus. Ya, mungkin agenda lebih bertambah kerana bersama keluarga dan rakan2 di sini...moga masa2ku untuk beribadat tidak terganggu...

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan:

Selamat Mengejar Lailatul Qadar.
Manfaatkanlah masa2 yang tertinggal ini.



&

Selamat Hari Raya Aildifitri
Raikan dengan kesyukuran yang berpanjangan..


No comments: