SAHABAT PEMBACA! =)

Monday, August 23, 2010

MINGGU GETIR BERMULA


Subhanallah...pejam celik, pejam celik...semester ini sudah memasuki minggu ke-7. Maka, tinggal lebih kurang 10 minggu lagi sebelum ia berakhir....*Urgh! Wal-Asr*

Minggu getir bermula lagi a.k.a minggu exam. Lihatlah di ruangan PERJALANAN HIDUP saya di sebelah kanan tuh.Hmmm...Ada segelintir kawan2 mengeluh...jatuhnya minggu exam pada bulan puasa....hmm, teringat pesan seorang classmate:: Jangan merasakan puasa itu melemahkan kekuatan untuk study minggu2 exam nih...insyaALLAH...banyak hikmahnya, berganda doanya...mudahan Allah makbulkan...

InsyaALLAH, bagi saya pula, semoga semuanya berjalan lancar. Peperiksaan sebagai kayu ukur kefahaman saya, maju ke tak maju. Dalam debar saya mengharap, walaupun sangat merasakan subjek2 tahun akhir ini SANGAT BAHAYA! Boleh jadi PEMBUNUH kalau tak faham betul2. Dan Ramadhan, kayu ukur PEPERIKSAAN TUHAN, sama ada di akhirnya kelak akan mendapat keuntungan ataupun kerugian.

Dan, kuliah Sheikh Fuad PASTINYA berjalan lebih hebat...namun, terpaksa saya korbankan beberapa siri. Dunia baru saya ini memberi kepuasan...sebagai pengganti sesuatu yang tinggalkan dengan rela. Begitu juga majlis2 talaqi Ustaz Muhadir...moga dapat barokah bila hadir di majlis2 orang2 a'lim seperti mereka. Biar kesibukan baru saya ini lebih mendatangkan manfaat dari mudharat. Yang saya belajar ilmu dunia belaka, dan kehadiran mereka membuka mata pada jalan hidup sebenar...

Hidup ini satu perjalanan. Kadang2 jalannya indah, sedap mata memandang. Kadang2 jalannya suram, kecundang dalam dosa sendiri ataupun teruji dengan apa yang datang dan pergi. Hati manusia sukar dijangka, memang adakalanya kita terluka...sakitnya biar ALLAH ubati...kerana DIA MAHA MENGERTI.

Allahumaa'na... =)

No comments: