SAHABAT PEMBACA! =)

Thursday, April 8, 2010

THE FLYING KUPU-KUPU


Alhamdulillah...saya sudah tiba di KLIA. Menunggu saat2 menjadi The Flying Kupu-kupu. Saya ingin mencuri masa yang ada, selain untuk menghilangkan kebosanan keseorangan di sini.

Sepanjang perjalanan dari UIAM ke KLIA ini, satu perkara besar yang menyentap cuping telinga saya. "Isu" yang berlaku ialah LAMBAT. Watak pemangsa di sini ialah ORANG2 YANG LAMBAT dan mangsanya pula ialah ORANG LAIN.

Keadaan pertama berlaku di UIAM. Bas RapidKL yang sepatutnya datang mengikut jam itu TIDAK menepati masa. Saya berada di perhentian bas jam 6.40 pagi. Bas itu sepatutnya masuk UIA jam 6.00 pagi lagi. Tetapi, orang2 yang menunggu 40 minit lebih awal dari saya masih belum keluar dari UIA akibat kelewatan bas itu. Mana tak sister2 tu mengamuk pagi, menyumpah seranah, bengang, marah dan kecewa dengan pemandu bas yang tidak menepati masa itu. Saya dan sister2 tersebut akhirnya naik teksi ke Terminal Putra. Masuk je teksi tu, bas yang lambat itu pulak ada di belakang. Segala ketegangan perasaan yang dialami sister2 tadi terluah pula kepada pemandu teksi. Saya diam saja...malas hendak mengikuti rasa geram yang bersisa.

Keadaan kedua pula berlaku di tempat letak bas di KLIA. Aduhai...rasa2nya yang tak patut nak marah kot. Ada pula penumpang yang tidak sabar berleter "Lambat betol nak reverse...!"

TANGGUNGJAWAB: Orang-orang yang tidak bertanggungjawab menyusahkan hidup orang lain. Bak kata pakcik teksi tadi, malam tadi ade perlawanan bola. Tidur lambat agaknya. Tapi, jangan jadikan ramai orang jadi mangsa kelewatan kita seorang.

SABAR: Kalau sampai benda kecil pun tak sabar, memang melampau. Mungkin bas yang lain tu nak berhati2 ketika reverse bas tu. Sabar je la. Bukan jauh dan bukan lama mana pun.

Dah2...saya meluah di sini cukup. Tak payah nak berleter...penantian saya akan berakhir. At 11.40am, I'll be The Flying Kupu-kupu... =)

No comments: