SAHABAT PEMBACA! =)

Thursday, April 15, 2010

BARUK NAK NCERIK BAH!



Hehe....apa yang "baruk nak ncerik" aku ni? =)

Alhamdulillah, aku baruk nak ncerik rasa hidup orang2 yang bekerja...

Hari ni masuk hari ke-4...

Hampir seminggu aku mendaftar diri sebagai pelajar praktikal di SIRIM QAS International Sdn Bhd yang letaknya di Taman Perindustrian Demak Laut, semestinya di Kuching Sarawak...hehe...



Hari pertama adalah hari keperitan yang bosan nak mati...

Terasa seperti orang bodoh, tak tauk apa2, hidup dalam dunia sendiri., blurr dan macam2 lagi...

Aku tanya kawan2 lain yang sedang menjalani praktikal di tempat2 lain...

Rupa2nya mereka juga mengalami keadaan yang sama...


Malamnya, aku sudah macam patah semangat...

Terasa malas nak turun kerja hari ke 2...

Payah benar mahu bina semula kemahuan diri untuk hadir esoknya...

Mujur, Allah ilhamkan aku meluahkan rasa hati pada seorang ukhtifillah...

Syukur, syukur, syukur....


Tertampar juga dengan satu perkataan dari supervisor aku tatkala aku berterus terang dengannya tentang keadaan aku...

Katanya::: "MULTITASKING!!!"...

Lalu semalaman aku berfikir mengenai MULTITASKING itu kerana respon daripada ukhtifillah ku itu selari dengannya...

Sebelum tidur, aku berdoa sungguh2 agar ALLAH kuatkan hati aku menyesuaikan diri dengan keadaan ini...

Alhamdulillah...setelah menukar mind-setting, aku bersemangat sedikit melangkah ke pejabat pada hari ke 2...

Sesungguhnya, aku berMULTITASKING bermula hari ke-2 sehingga ke hari ini...

DAN alhamdulillah...ia sungguh menyeronokkan...

DAN aku pula yang mencadangkan pada rakan2ku yang lain agar melakukan benda yang sama...


Dan, harus juga dibiasakan dengan usikan2 nakal pekerja2 lama...

Apa2lah...

Yang penting aku sudah memeriksa piawaian standard 2 buah loudspeaker dan 2 buah peti hawa dingin setakat hari ini....

Tak sabar nak menunggu 11 minggu akan datang....

Apa lagi produk2 yang akan aku periksa...


Semoga ALLAH memudahkan urusanku dunia dan akhirat...ameen..

6 comments:

UstazCahaya said...

Salam.

Selamat ber'praktikal'. Semoga bait bait jak semua nya, amin;-)

RINDOK ATI said...

hehe...makseh...ameen ya Rab! =)

aiman said...

salam..hehe..
slmt praktikal..hehe
kmk bruk jak abz praktikal..hehe
apa yg ktk cta memang mena..suma org mngalami bnda ya..termasuk..
tapi lps tok byk bnda yg ktk dapat..bnda yg susah dibeli..ya bnyk ngenal erti sebena khidupan..
..
yg penting ikhlas bla bkerja..kerja adalah ibadah..jd tunaikan kwajipan dgn bena..kerana ia mrupakan amanah..

RINDOK ATI said...

makseh aiman...insyaALLAH...

hartini ♥ said...

wah. kak comel praktikal duhal. brk prnh mek nemu org yg mek kenal kerja bnda gtok. go go kak comel!

RINDOK ATI said...

tini: haha...insyaALLAH...smoga byk manfaat dr pengalaman kerja d sia. doakan iman kmk yang terumbang-ambing....huhuhuhu