SAHABAT PEMBACA! =)

Sunday, November 22, 2009

RAMBUTAN WEI!!!

Salam kengkawan....
Alhamdulillah, nikmat Tuhan memang tak putus2....
Sekarang ni musim rambutan la...
Pokok rambutan belakang rumah aku membuahkan hasil yang mengagumkan...

Mak aku dah terfikir siapalah yang boleh memanjat pokok rambutan tu...
Nak dipanggil atokku, dia sudah tidak sekuat dulu untuk memanjat pokok rambutan ini...
Katanya, panggillah siapa2 yang ada galah untuk menjolok buah rambutan...
Rezeki ni bolehlah dikongsi2...

Subhanallah, merah bukan main lagi...
Jiranku bernama Pak Mat meminjamkan galahnya...
Dengan kudrat wanita yang ku ada, aku dan adik2ku pun mengangkata galah buluh yang cangkuknya agak longgar...
Nyamuk..mak aii..menyerang dengan hebatnya...
Akhirnya, dalam 8 ke 10 jolokan tu, dapatlah kami memenuhkan satu plastik merah yang besar...
Tetapi, akhirnya aku tidaklah larat manapun...
Jadi siapa2 yang mempunyai galah tu, jomlah datang ke rumahku...
Ibuku sangat berbesar hati atas bantuan kalian...

Sekian, terima kasih =)




2 comments:

d-raSt said...

nyum3!!! mauk rambutan!!!

RINDOK ATI said...

hehe..jauh gilak kitak.. =)