SAHABAT PEMBACA! =)

Friday, November 6, 2009

PENING SETOMPOK…





6 November 2009…Aku baru bangkit dari “tidur sekejap” a.k.a “tidur sejam”. Jam menunjukkan 10.58 malam. Kepalaku berasa pening setompok…(nak bagi tajuk entri pun pening jugak...huhu belasah!)


Rasa pening ni hanya terasa di bahagian kiri atas kepalaku…ergh!! Pening…pening… Tapi, aku harus bangkit mengulangkaji sekurang2nya 1 daripada 3 lagi kertas peperiksaan akhir semester minggu hadapan. Terasa lebih segar selepas berehat sebentar…tak perlu KIT KAT pun… =p


Petang tadi selesai sudah kertas yang kedua. MGT 3050 – Decision Science. Subjek budak2 jurusan Ekonomi yang wajib diambil oleh kami budak2 jurusan Kejuruteraan dalam modul pengajian 4 tahun di UIAM ini. Sedikit kecewa kerana soalan terakhir yang aku yakin boleh dijawab…namun masa…masa tak cukup pulak laaaa… Separuh jalan sahaja mampu kucapai. Malas hendak difikirkan lagi, tawakal membelit pangkal hati…


Teringat pesanan Sang Pecipta: “Fa iza a’zam ta fa tawakkal tu a’la ALLAH” yang kira2 bermaksud: “Setelah kamu berazam (berusaha) maka bertawakkallah pada ALLAH”. Terima kasih wahai Sang Pencipta jasad dan jiwaku…terima kasih atas ingatan ini.


Selepas exam tadi, sempat aku menghadirkan diri di alam maya. Taqdir ALLAH…malam ini, aku ‘menemui’ 2 orang adik yang mengikuti perkembangan blog ini. Terima kasih adik Sharifah Norhazimah dan adik Shairazi Aiman. Terima kasih atas komen2 yang diberikan. Semoga terus istiqomah mengikuti blog ini SELAGI ia boleh memberi manfaat buat semua. Kerana kuingin menjadi seperti padi, makin tunduk makin berisi, lalu ia berbudi pada orang2 yang memerlukannya. =D Tapi jangan malu2 menegur kekhilafan diri ini seandainya ada yang tidak berkenan di hati. Kerana:


Bukan kuingin pujian,

Untukku berbangga2…

Cuma inilah warisan maya,

Wadah buat hatiku berkata2…

Di sini kusimpan marah, sedih dan kecewa,

Di sini ju kusimpan rasa rindu, sayang dan cinta…

Kau dengarlah suara2 hati ini seadanya,

Kau tatapilah warna2 hati ini seadanya…

Ia ingin terus sahaja memberi dan mahu sahaja menerima,

Berganti tahun berlalulah masa,

Kini ia tahu apa kemahuannya…

Hati ini cuma meminta,

Rasa REDHA dari Tuhannya…



Semoga kebaikan itu terus benderang mengalahkan kejahatan dunia yang fana…

Semoga hati kita terus merindui keindahan memiliki rasa cinta pada Tuhan kita...



~ HATI-HATI MENCORAK HATI ~



No comments: