SAHABAT PEMBACA! =)

Wednesday, June 3, 2009

MALAM TAUTAN ANAK-ANAK NEGERI SARAWAK – PAUIAM PETALING JAYA


Alhamdulillah, saya diberi kesempatan mengunjungi Pusat Asasi UIAM Petaling Jaya pada malam 3 Jun 2009, Rabu atas jemputan ke Malam Tautan Anak-anak Negeri Sarawak di sana. Berlangsung di Blok C, majlis tersebut dihadiri hampir 40 orang. Majlis ini memang akan diadakan setiap tahun anjuran Majlis Perhubungan Pelajar Islam Negeri (MAPPIN), Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) UIA PJ.

Ini adalah tahun kedua saya menghadiri majlis sebegini. Dan setiap tahun, saya duduk bersama-sama adik-adik baru saya terkenang-kenang keadaan saya pada awal kemasukan ke universiti ini. Homesick, blur, tak boleh nak berfikir, mendapat kawan-kawan dari serata Malaysia, baru belajar duduk asrama dan sebagainya. Seperti yang saya katakan pada entri-entri yang lepas, apabila sampai ke tahap ini, teori ‘pejam celik, pejam celik’ sememangnya benar. Alhamdulillah, pengajian saya berbaki 2 tahun lagi.

Malam itu, saya sempat juga berkongsi rasa dengan adik-adik ini. Biasalah…apabila sudah berhimpun 40 orang begini, senegeri pula, apa lagi…. KAMBOHHHHHHHHHH!!! Huhu…memang gamat dengan senda gurau adik-adik ini. Namun, sempat juga mereka diingatkan tentang kehidupan baru mereka di Tanah Semenanjung ini. Jangan rasa terlalu rendah diri, jangan diserang kejutan budaya hidup orang kota, dan pandai-pandai membawa diri.

Tahniah saya ucapkan pada adik-adik saya di PAUIAM PJ – Amad, Rahman, Azam, Peez, Shamin, Aisyah Iman – atas penganjuran Malam Tautan ini. Dan terima kasih banyak-banyak buat senior2 yang hadir dan meluangkan masa – Abg Azrul, Azizan, Abg Rafique, Abg Iswandi, Haziq IIC, Kak Mariati, Eda – kerana sekurang-kurangnya kehadiran anda memberi semangat kepada adik-adik baru ini. Mudahan Allah terus memudahkan kehidupan dan urusan kita di sini.

Salam sayang buat semua. :)

4 comments:

annamlatun said...

kenak kamek rs syahdu nangga tokrg???

teruskan perjuangan sahabat2ku...

RINDOK ATI said...

makseh semut...sayang semut slaluuuu... jga dirik...

annamlatun said...

aok...kelak semut datang KL nyerang kak men!!! hahahaha...

RINDOK ATI said...

yeye!!cepat datang...bala2 semut makin rami di KL...KL mari