SAHABAT PEMBACA! =)

Thursday, March 19, 2009

KERANA DIA SAHABAT


Kerana dia sahabat kita.... Sahabatlah yang menegur kesalahannya... Itulah kerja sahabat, bukan kerja musuh dia....

Kerana dia sahabat.... terpaksa aku lebih bertegas.... tegas dalam diamku.... demi kebaikannya... kerana biar lebih serius dan tersusun.... dulu diamku diam tak puas hati... kini diamku untuk mengingati...

Kerana dia sahabat... kujauhinya buat seketika.... bukan kubenci bukan kubersangka-sangka.... biar dia tahu ini semua akan membantunya.... pabila bekerja atas usaha sendiri.... lebih terasa puas hati.... kalau ingin bekerja bersama, maka duduklah sama-sama... sama-sama memulakan, sama-sama menghabiskan.... bukan aku mulakan dan akhirnya terus sahaja aku dibiarkan.... lepas tangan itulah aku tak tahan....

Kerana dia sahabat... kukatakan kuingin lakukan sendiri.... biar dia tahu perit sudah air mata ini... memendam rasa sendiri.... bukan aku ingin menyingkirkannya.... tapi agar dia tidak terus leka.... persatuan memang persatuan....pelajaran tetap utama... bukan dipandang sebelah mata...

Kerana dia sahabat...kudoakan dilembutkan hatinya... kerana dia sahabatku... aku menyayanginya...

No comments: